Meny [X]
Meny

Informasjon om angrerett

Dersom du som privatperson angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon og angrerettskjema til alle våre privatkunder sammen med varen(e). Kjøper har rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke om produktet holder mål, før det returneres i samme stand. Returkostnadene skal ved en eventuell bruk av angrerett, dekkes av kjøper.

Noen viktige utdrag fra angrerettloven:
• Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake.(jf. Ang Angreretten § 25)

•Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).

• Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet..(jf Angrerettloven § 1).

• Returkostnader ved bruk av angrerett. Forbrukeren må selv dekke returkostnader ved en eventuell bruk av angrerett..(jf Angrerettloven § 8, punkt i).

 

AKTIV HANDLING
Det forplikter en aktiv handling fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11. Regnes fra den dagen varene blir mottatt). Velg en av de 2 følgende kategoriene når du ønsker å benytte deg av angreretten!

1. Hvordan angre før ordren er sendt fra vårt lager?
Send en e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. og be om at hele ordren slettes. Dersom det derfra bekreftes at ordren er slettet, har du angret. For din egen del kan det være lurt å beholde kopi av e-post/info i forbindelse med at du angret, i minst 14 dager.


2. Hvordan angre etter at ordren er hentet?
Dersom du ønsker å angre på kjøpet fyller du ut angrerettskjema som ble levert sammen med varen(e) og returner skjema og varene snarest mulig via postkontor. Ditt tilgodehavende av kjøpet vil bli kreditert og tilbakeført til konto når returvaren er godkjent.

 

PASSIV HANDLING
Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Vi vil i så tilfelle ikke hente ut varen fra transportør.

Varer som skal returneres til Billigdel.no, skal være pakket i originalemballasjen og denne må være uten skader. Varen skal sendes tilbake med post innen 10 virkedager etter registrering / godkjenning av returen. Varene må ikke sendes som postoppkrav da de ikke vil bli hentet ut av oss!

 

TILBAKEBETALING
Er kravene som stilles til bruk av angrerett oppfylt, tilbakebetales beløpet til kjøper innen 14 dager etter returen er godkjent.

***

 

 

Angrerettskjema 1

 

Angrefristskjema 2

 

 

Angrerettskjema skal ligge med i pakken med varer, trenger du nytt kan du be om det her:

konv-epost-gr

 Du vil da få et nytt skjema tilsendt på epost.

 

Til nettbutikk gr


Webdesign ©2016-19 Web Norge. Innhold © Heggen Bil AS. Billigdeler - Brukt - HBK til bil.